Branża e-commerce z roku na rok gromadzi kolejne podmioty, które chcą działać na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. W obecnych czasach przedsiębiorcy funkcjonujący w e-handlu zdają sobie sprawę z tego, że najważniejszym aktywem jest wiedza i umiejętność przekonania klientów do swojej oferty. Wielu w poszukiwaniu tej pierwszej korzysta z monitoringu cen konkurencji.

Ceny o konkurentów

Kontrola tego, co dzieje się u konkurencji to nieodłączna część każdego biznesu, a już na pewno branży e-commerce. Obecnie monitoring cen nie jest już tylko wymysłem właścicieli dużych sklepów internetowych, ale koniecznością. Ten, kto nie wzoruje się lub odstaje od bezpośrednich konkurentów traci klientów. W dobie funkcjonowania licznych portali z porównywarkami cen, konsumenci nie zdecydują się na droższego sprzedawcę.

Czy to ma sens?

Oczywiście, że tak. Monitoring cen u konkurencji pozwoli w szybkim tempie dostosować własną strategię biznesową do warunków rynkowych. Badania dowodzą, że nawet niewielka obniżka lub podwyżka ceny oddziaływuje na wyniki sprzedaży. Klienci nie lubią bowiem niedomówień, ale bardzo chętnie za to reagują na bonusy, rabaty i wyciągniętą w ich stronę rękę danego sprzedawcy.

Jak monitorować?

Monitoring cen można wykonać za pomocą prostych narzędzi internetowych. Większość z nich oczywiście kosztuje, ale nie jest to wydatek, który przekracza możliwości nawet niewielkich sklepów. Jeśli jednak właściciel dopiero zaczyna i nie ma środków, może zrobić porównanie samodzielnie, ale musi się liczyć ze żmudną i długotrwałą pracą oraz mniej dokładnymi efektami.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *