Obecnie monitorowanie i analiza cen konkurencji jest standardem. Szczególny nacisk na śledzenie ofert cenowych odbywa się na płaszczyźnie e-commerce, chociaż nie tylko.

Czym jest konkurencja?

Konkurencja jest jednym z najistotniejszych elementów procesów rynkowych. Można ją opisać jako sposób rywalizacji, który prowadzi do określonego celu. Metody rywalizacji dotyczyć mogą oferty cenowej, kampanii reklamowej, obsługi klientów itp. i mają na celu zdobycie lepszej pozycji konkurencyjnej.

Jakość, a cena

Wydawałoby się, że na pierwszym miejscu, gdy mówimy o zakupie danego produktu, powinna być jego jakość. Najczęściej tak jest, ale mimo wszystko istotnym i jednym z ważniejszych kryteriów jest jednak cena. Wybory, których dokonują konsumenci najczęściej opierają się na analizach cen produktów oferowanych przez producentów, gdyż liczba dostępnych ofert wciąż rośnie, a produkty często są do siebie podobne.

Rynek jest nasycony wieloma produktami, które mają szansę utrzymać się na nim i być atrakcyjnymi dla potencjalnych klientów głównie wówczas, gdy mają one atrakcyjną cenę, czyli niższą niż konkurencja. Tym samym nieunikniona i jednocześnie niezwykle ważna wydaje się analiza cen konkurencji.

https://dealavo.com/pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *